Domů · Návody · Jak trénovat na dřevárnu I - jak by měl vypadat ideální trénink a co trénovat

Jak trénovat na dřevárnu I - jak by měl vypadat ideální trénink a co trénovat

Tento seriál článků je zasvěcen přípravě na bitvy, trénování a sebezlepšování v otázkách bojových, fyzických a taktických. Začneme od začátečníka a vychováme ze sebe zkušené bojovníky. Články na sebe plynule navazují a popisují tréninky tak, aby při byla dosažena pokud možno maximální efektivita.

Úvod
Dobrý bojovník na bitvách by měl zvládat hned několik věcí. Měl by umět dobře bojovat, ale k tomu se musí umět dobře rozhodovat a musí se umět dobře přesouvat v prostoru. Když to shrneme, řadový bojovník by měl mít následující vlastnosti: bojové schopnosti, fyzičku, výdrž na běh, schopnost odhadu svých schopností. Toto vše by se měl naučit na trénincích a na bitvách jen vítězit. V dnešním článku si tedy povíme, jak by měl vypadat správný trénink.

Ideální trénink
Ať se trénuje cokoliv, vždy by měl být trénink veden někým nebo něčím. Buďto dohodnutým demokratickým scénářem nebo velitelem či vůdcem. Mělo by rozhodně platit, že vůdce by měl mít nějaké zkušenosti s trénováním. A pokud nemá, tento článek mu poskytne dost informací.
Ideální trénink by měl mít nějaký scénář složený z částí, které se dají obměňovat a stupňovat, přičemž každá část připraví účastníky na reálné bitevní podmínky.

  1. Příchod (ne příjezd autem) na trénink
  2. Protažení těla (šlach, svalů a úponů)
  3. Seznámení s plánem tréninku
  4. Trénování běhu na vytrvalost a dálku
  5. Procvičení útoků
  6. Pár cvičných soubojů
  7. Trénování běhu na rychlost
  8. Cvičení boje, taktiky, různé hry
  9. Závěrečné protažení, uvolnění, oddech
  10. Cesta domů

Jak trénovat
Základem úspěšného boje je fyzická zdatnost. Nemyslím tím ale nutnost mít svaly jako kdejaký barbar. Myslím tím spíš výdrž a odolnost snášet zátěž, která na tělo bude vyvíjena. Tělo vždy, při správném tréninku, dovede více, než se může na první pohled zdát. Takže než se dostaneme k tréninkovým technikám, které vám pomohou při boji samotném, nejdříve se připravte na pár vět o přípravě na boj. Pokud je vaše fyzická připravenost značná, stejně si to zkuste pročíst, jistě to vaše tréninky obohatí.

Pravidelnost trénování je potřeba
Tělo se zdokonaluje nejlépe, pokud pracuje podle nějakého řádu. Proto je vhodné a žádoucí si tréninky určit na nějaký pevný termín a pokud možno nehýbat s ním. A členové družiny by se předem dohodnutému datu měli co nejvíce podrobit a nevyhýbat se tréninkům. Už to prokazuje jejich budoucí přístup a odpovědnost vůči spolubojovníkům.

Bod první – Psychika
Psychika je velmi opomíjenou částí veškeré přípravy na cokoliv. Psychika je důležitá hlavně při tréninku, kdy máme možnost nedoběhnout ten kilometr, kdy máme možnost jít si na chvíli oddechnout, a nic se vám nestane. Tomu bychom se měli ale naučit odolat a dokončit vše tak, jak jsme si předsevzali. Protože pokud ten kilometr na bitvě neuběhneme, prohrajeme a pokud odejdeme z boje, zemřeme.

Bod druhý – Zdatnost a vytrvalost
Tempo bitev je často velmi rychlé a minimálně jednou poběžíte – na svých vlastních nohách, se zbraní v ruce a dalšími věcmi na sobě. Proto to první, co je třeba zlepšit, je výdrž. Trénujte rychlý běh přibližně na sto metrů, ale také dálkový běh na jeden kilometr.
A jak pravil Jára Cimrman: „Děti, až poběžíte na vlak, také nebudete mít čas se převléknout do trenýrek.“ Navíc dřevárníci nejsou atleti.
Při trénování noste ty boty, ve kterých budete na samotné bitvě, nebo alespoň boty jim podobné. Stejně tak neběhejte na speciálních drahách, ale v lesích, na loukách, na polích. Za každého počasí.
A až toto budete zvládat několikrát za sebou bez závažnějšího zadýchání, zvyšte intenzitu.
Běhejte a trénujte v kompletním kostýmu, a pokud nosíte zbroj, tak i s ní. Vyzkoušíte si tak, jestli vám nějaká část kostýmu nepřekáží.

Pro dnešek vše, v dalším článku si řekneme základy o procvičování boje.

23.03.2011. 11:43

Komentáře