Domů · Návody · Jak trénovat na dřevárnu III - zdokonalení v boji (část druhá)

Jak trénovat na dřevárnu III - zdokonalení v boji (část druhá)

Tento seriál článků je zasvěcen přípravě na bitvy, trénování a sebezlepšování v otázkách bojových, fyzických a taktických. Začneme od začátečníka a vychováme ze sebe zkušené bojovníky. Články na sebe plynule navazují a popisují tréninky tak, aby při byla dosažena pokud možno maximální efektivita.

V předchozích článcích jsme se věnovali spíše přípravě na vlastní bojový trénink, což se někomu nemuselo třeba líbit, zvláště pokud vše již praktikují a ovládají. Proto, v dnešní třetí části, se budeme věnovat výhradně boji. Ale ještě trocha té potřebné teorie, profilace.

Bod pátý – specializace
Všichni toto známe z klasických RPG her. Některé postavy mají těžké a silné zbraně, ale nemají štít, a další mají zase štít a rychlé, leč slabší zbraně. Je jen na vás, jakou kombinaci, jakou zbraň si vyberete. Ale vždy by tak nějak měla odpovídat vaší postavě, tomu, co chcete ztvárňovat a hrát.

Není to totiž jen otázkou vyváženosti her, na co se budete specializovat. Sice existují lidé, kteří dovedou porazit kohokoliv a jakoukoliv zbraní. Účelem specializace je dosáhnutí nejvyšší možné schopnosti v ovládání zbraně. Pouze jedné zbrani byste se měli věnovat alespoň ze začátku. Tou nejčastěji zbraní bývá jednoruční meč a k němu štít.

Další bojové hry
Většina bojových her by měla, jak už jsme říkali minule, pobavit a zdokonalit člověka v boji. Boj v „reálné“ bitvě se přitom skládá přibližně ze tří věcí – vlastní bojová dovednost a pak postřeh a schopnost rychlé reakce. Nyní vám představím hru, která je oblíbena hlavně u historických šermířů, kde tato hra je navíc okořeněna možností reálného nebezpečí.

Pešek – už si ani moc nevzpomínám, jak vznikl název této hry. Ale patrně je inspirován onou dětskou hrou „Chodí pešek okolo“. Při této hře si procvičíte hlavně postřeh. Hra spočívá v tom, že vybraný (často nedobrovolně) člověk (Pešek) se postaví do prostředku kruhu, který je tvořen ostatními členy skupiny, kteří na něj budou útočit, přičemž je každý ozbrojen. Sranda je pak v tom, že ten uprostřed může čekat útok z jakékoliv strany a tak musí sledovat celé své okolí. Hra samotná pak probíhá následovně: Pešek dostane trochu času na rozkoukání, zorientování se v kruhu. Poté kdokoliv z lidí v kruhu zařve (čímž dá signál) a zaútočí v jednom seku na Peška, ten se brání. Takto se postupuje, dokud Pešek nezemře. Ten, kdo Peška porazil, se přirozeně stává Peškem. Důležité je zapomenout na čestný boj. Je důležité, aby si Pešek procvičil kompletní orientaci, proto se nebojte útočit třeba ze zadu.

Mlýn – samotný název toho moc neprozradí, ale připomene. Tato hra procvičí periferní vidění a obranu. Jeden člověk se postaví na vytyčený bod, roztáhne ruce a zbraně v neutrální poloze drží napřímeně. Po jeho bocích se postaví vždy jeden člověk, který je také ozbrojen a na kterého ten uprostřed (Mlýn) vidí jen s vypětím veškeré schopnosti periferního vidění. Útočníci útočí bez signálů a Mlýn se jim musí bránit, přičemž se nesmí ohlížet, využívá jen periferního vidění a očima hledí dopředu (to aby nepodváděl a neničil si oči).

Bod šestý – povely a signály
Tento bod využijí jen bojové skupiny, proto jej protentokrát jen nakousneme a plně se mu budeme věnovat třeba příště. Nyní jen zmíníme, že pro úspěch při skupinových bitvách se vyplatí jednat pod přímým velením schopného jedince.

Velení by mělo probíhat stručnými a srozumitelnými a předem dohodnutými signály, které by neměl znát nikdo jiný z družiny. Skvěle k tomu slouží cizí jazyky. Angličtina, němčina ale i elfština. (My jsme třeba používali elfštinu, pro ilustraci jeden povel – „CARCASSA – ZEĎ“.

Všichni z družiny by měli povely znát a plně je ovládat. Cvičte porozumění signálů i na trénincích.

11.04.2011. 15:55

Komentáře